Tuesday 18 October 2011

Kem Pengenalan Bacelor Sains Taman & Rekreasi (30 Sept - 2 Okt)

asalamualaikum dan salam sejahtera untuk reader2 sekalian....firstly, terima kasih kat u all sebab sudi jugak nak meluangkan masa & membuka blog nie walaupun u all sekarang nie sedang sibuk dengan bermuka buku(facebook) dan bukannya membuka buku(openbook)..uhu..mungkin belum terlambat lagi untuk berkongsi cerita dengan u all pasal kem nie..maklum lar.. for me..''sharing is caring''..
ok..berbalik kepada tajuk utama kita...kem BSTR nie telah dijalankan di ayer hitam, puchong selama tiga hari dua malam..dan selama tiga hari nie juga kesemua pelajar BSTR diwajibkan mengambil bahagian di kem tersebut...kami juga tidak dibenarkan keluar dari kawasan kem dan wajib untuk mengikuti kesemua aktiviti yang mereka rancangkan..kem ini merupakan medan pendedahan kepada pelajar-pelajar BSTR untuk lebih mengenali ''apa itu BSTR??''..pelbagai aktiviti telah dirancang dengan baik oleh pihak-pihak yang terlibat seperti para pensyarah, staf-staf fakulti dan juga senior-senior K3 bagi memastikan kem berjalan dengan lancar..
pada mulanya, melalui wajah dan pandangan kesemua pelajar BSTR nie kebanyakan mereka masih tertanya-tanya 'apa itu BSTR??'..'sesuai k tidak dengan mereka??'dan yang paling mereka tertanya 'nak kerja apa lepas nie kalau ambil program BSTR??'...dan dengan sebab itu lar kem ini wujud bagi mendedahkan pelajar-pelajar BSTR dengan lebih terperinci mengenai program tersebut..pelbagai aktiviti menarik seperti ceramah pengenalan, pengenalan kepada obstacle course, melihat keindahan alam blue lagoon dan paintball match telah dijalankan..  
susah la nak cerita macam nie..boring asyik ayat je..emm apa kata kita selit-selitkan gambar kenangan sepanjang kem k..rsenya baru seronok sikit..bak kat orang..''baru ada feel nak tengok dan baca..''kan..kan..kan..haha..


yang ini merupakan salah satu gambar muka-muka ceria buduk2 BSTR 1st batch...

 kami bertolak dari UPM dengan 2 buah bas..sebelum bertolak kami berkumpul di depan fakulti hutan dan dibahagikan kumpulan..semuanya ada 7 buah kumpulan..dibahagikan sama rata..sama adil..dan sama-sama.. uhu


 yang nie salah satu aktiviti obstacle course yang dijalankan di ayer itam, puchong yang dikenali sebagai titian satu.. 

 yang ini pula dinamakan halangan bertembok...terdapat 2 jenis halangan dan halangan tersebut dibezakan dengan ketinggian..

yang ini pula dinama kan lorong kematian..hihi..tak ade la..yang ini terowong... 


 yang nie salah satu aktiviti yang mengunakan minda..(time nie rasa macam nak pecah otak je buat benda  nie)..so kalo u all ada masa cuba lar selesaikan benda nie kat rumah..soalan dye senang je..''bagaimana nak mengeluarkan lidi yang ditengah-tengah itu dengan hanya mengalihkan 2 batang lidi sahaja tanpa mengusik lidi ditengah-tengah tersebut..(2 batang lidi saje taw..xbleh lebih-lebih)...











 haha...sampai melutut si abang tue nak meluahkan perasaan kat si adik tue..tapi malangnya..ditolak..

 si kumbang menanyakan soalan kepada si bunga..''jika saya jadi kaya..??''
...lalu si bunga pun menjawab..''..maka saya akan bahagia..''
haha..nie lar pasangan paling ideal dalam game nie...














 makan malam terakhir dengan disajikan daging pangang yang diimport dari kandang SERDANG...uhu





 juga dengan pelbagai aneka masakan..sayur-sayuran dan buah-buahan..







 antara...keindahan alam semula jadi yang terdapat di ayer itam, puchong selangor...
...''BLUE LAGOON''...







 akhir sekali..aktiviti yang paling menyeronokan iaitu...
...PAINTBALL MATCH..